• Zakończenie roku szkolnego 2023/2024

• Na ten dzień czekaliśmy wszyscy. Rozpoczynamy wakacje! Za nami rok ciężkiej pracy. Niektórzy zostali wyróżnieni nie tylko za wyniki w nauce, ale też za szczególne zasługi i osiągnięcia.
            Jak co roku nadchodzi moment pożegnania się z ósmoklasistami. Karolino, Julio, Dario, Magdo, Maćku, Maksymilianie, Mariuszu, Jakubie i Grzegorzu życzymy Wam wielu sukcesów! Pamiętajcie, że jesteście mile widziani w progach naszej szkoły :)
            A z pozostałymi widzimy się już 2 września :)
            Bezpiecznych wakacji!

• Brzechwiada 2024 - wyniki konkursów

• Po przeglądzie małych form scenicznych nadszedł moment wręczenia nagród.

Pani Anna i Pani Justyna ogłosiły wyniki konkursu plastycznego. Prace są tak piękne, że pokazane zostaną w oddzielnym albumie.

W kategorii małych form scenicznych jury przyznało następujące miejsca:

1. przedszkola I miejsce Przedszkole nr 7, wyróżnienie Przedszkole nr 8

2. klasy 1 - 3 I miejsce SP 7, wyróżnienie SP 8

3. klasy 4 - 6 I miejsce SP 2, wyróżnienie SP 8. Wszystkim serdecznie gratulujemy!

• Brzechwiada 2024

• Jak ten czas szybko leci...minęło 20 lat od nadania imienia Jana Brzechwy naszej szkole! Nadarzyła się zatem okazja, aby po kilkuletniej przerwie, powrócić do tradycji Międzyszkolnej Brzechwiady. Postanowiliśmy troszeczkę odświeżyć formułę święta szkoły- zaprosiliśmy do udziału dzieci z przedszkoli. Bardzo dziękujemy za przybycie gościom, dzieciom ze szkół i przedszkoli wraz z opiekunami, bo dzięki Wam był to wyjątkowy dzień! Taki jubileusz zdarza się raz na 20 lat :) Do zobaczenia za rok :)

• Udział w akcji GIGA LAURKA dla leśników.

• Uczniowie naszej szkoły przyłączyli się do Ogólnopolskiej akcji "Laurka dla Strażników Lasów". Dzieci wykonały własne laurki, które zostały połączone z innymi laurkami dzieci z całej Polski. W ten sposób powstała wielka GIGA LAURKA. Tym samym podziękowaliśmy strażakom i leśnikom za ich pracę włożoną w ochronę lasów.

• Trójmiejski Dzień Dziecka

• Wszystkie dzieci są wyjątkowe, dlatego też ich święto było celebrowane inaczej niż zawsze. Rada Rodziców zorganizowała wyjazd do Trójmiasta. Głównym celem wycieczki była wizyta w ZOO w Oliwie oraz spacer na Skwerze Kościuszki w Gdyni. Nie zabrakło również plażowania.

• Biskupin i Wenecja

• 27 maja odbyła się szkolna wycieczka do Biskupina i Wenecji. Uczniowie mieli okazję poznać dzieje osadnictwa na ziemiach polskich. Największą atrakcją była kolejka wąskotorowa w Wenecji i ruiny Zamku Diabła.

• Pociągiem do Łodzi

• W dniach 27-29 maja uczniowie klas 7i8 uczestniczyli w wycieczce do Łodzi. Podczas wycieczki zwiedzili m.in. Muzeum Fabryki, Pałac Poznańskiego, Orientarium i ZOO.

• Na zamku w Świeciu

• 21 maja 2024 roku uczniowie klasy 5 zwiedzili Zamek Krzyżacki w Świeciu. Przewodnik opowiedział uczniom historię zamku i umożliwił obejrzenie jego wnętrza wraz z aktualnymi wystawami. Największe wrażenie wywarła kopia monumentalnego obrazu Jana Matejki pod tytułem "Bitwa pod Grunwaldem".
            Mimo zmęczenia wszystkim uczniom udało się wejść na wieżę główną zamku skąd można było oglądać panoramę Świecia.
            Z wyjazdu dzieci wróciły bardzo zadowolone.

• Głosujemy!!!

• Przypominamy, że w naszej bibliotece odbywają się Ogólnopolskie Wybory Książek. Zapraszamy do głosowania wszystkich uczniów!

• "Zdrowo i kolorowo"

• W piątek 10 maja w klasie 2 i 3 zorganizowane zostały zajęcia o tematyce prozdrowotnej w ramach zaproponowanego przez Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Świeciu programu – „Zdrowo i kolorowo”. Zajęcia prowadziła Pani Anna Zarembska – pracownik Sanepidu w Świeciu, odpowiedzialna za promocję zdrowia. Dziękujemy p. Annie za spotkanie.

• Leśna przygoda

• Baza obozowa „PÓLKO” nad Zalewem Koronowskim to jedna z najbardziej urokliwych baz obozowych w Polsce. Tam to właśnie w kwietniu uczniowie klas 1-3 przeżyli swoją "Leśną przygodę". Zapraszamy do fotorelacji.

• Ważny głos oddany i plac zabaw przy szkole mamy!

• Ważny głos oddany i plac zabaw przy szkole mamy

Każda pełnoletnia osoba może wesprzeć nasz projekt w uzyskaniu grantu na budowę placu zabaw dla uczniów

Jak?

1. Wejdź na stronę https://www.mondigroup.com/Mondi-Swiecie-Wspieramy-Lokalnie/

2. Wybierz odpowiedni formularz w zależności czy jesteś pracownikiem czy tylko mieszkańcem.

3. Wybierz:

KATEGORIA INFRASTRUKTURA I ROZWÓJ LOKALNY, KULTURA, OCHRONA ŚRODOWISKA

Projekt numer 18

Uzupełnij swoje dane

i....ODDAJ GŁOS

Jako pracownik masz ich aż 5, a mieszkaniec 3, ale każdy jest dla nas ważny Wszystkich prosimy o udostępnianie informacji!

• Ekolapbooki

• Trzecioklasiści przygotowali lapbooki na temat ekologii. Temat nie był przypadkowy, ponieważ w tym tygodniu obchodziliśmy Święto Ziemi.

• Święto Ziemi

• Światowy Dzień Ziemi obchodzony dnia 22 kwietnia jest dobrą okazją do przypomnienia sobie jak ważna, piękna i fascynująca jest przyroda. Uczniowie naszej szkoły czynnie włączyli się działań ekologicznych na rzecz przyrody. Założyli w szkole własne hodowle roślin. Potem dbali o swoje roślinki oraz obserwowali ich wzrost i rozwój. Efekty swojej pracy w postaci wyhodowanych przez siebie roślinek zaprezentowali na szkolnej wystawie. Podczas podsumowania akcji zostały wręczone dyplomy. Wszystkim, którzy wzięli udział w naszej wspólnej akcji bardzo dziękujemy za zaangażowanie

• Wielkanocne życzenia

• Z okazji Świąt Wielkanocy

składamy wszystkim naszym Przyjaciołom

najlepsze życzenia.

Niech ten szczególny okres będzie dla wszystkich

okresem zadumy, wyciszenia, wypoczynku

i prawdziwej radości.

Społeczność Szkoły Podstawowej w Wiągu

• Rekrutacja 2024/2025

• Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Wiągu zaprasza do dokonania zapisu dzieci do klasy I i oddziału przedszkolnego.

Wszelkie informacje dostępne są zakładce "Rekrutacja do klasy pierwszej i oddziału przedszkolnego".

• Urodziny liczby Pi

• Dziś swoje urodziny obchodzi liczba Pi, dlatego na lekcji matematyki rozwiązywaliśmy krzyżówki, rebusy, odszyfrowywaliśmy zakodowane rysunki związane z dzisiejszą jubilatką. Przy okazji wysłuchaliśmy wiersza Wisławy Szymborskiej "Liczba Pi" oraz melodii nią zainspirowanej. Wszystkiego najlepszego Pi!